Pages

søndag den 13. maj 2012

Prom..

Prom er nok den største skole begivenhed gennem et high school år i USA. Alle ser frem til det flere måneder i forvejen, og nu forstår jeg så hvorfor. Eftersom at jeg er junior, hjalp jeg med at dekorere for prom, og vi brugte utallige timer. I en hel uge mødtes vi alle hver dag efter træning, og de næste 4 timer arbejde vi på dekorationer osv. Udover det brugte vi masser af skoletimer, for at få det hele færdigt i tide. Fredag aften satte vi alt op, så det ville være klar til om lørdagen.
Lørdag morgen tog jeg til Colville sammen med min veninde Kendra og hendes mor, og en frisør satte mit hår op. Derefter shoppede vi en smule, og så tog vi ellers hjem til deres hus. Min date for prom var Dustin, som er Kendras bror. Jeg har hængt ud med Dustin lige siden min første dag i USA, så det var rimelig oplagt at vi skulle følges til prom sammen. At Dustins hus gjorde vi os klar sammen, og vi spiste også aftensmad der. Derefter tog vi hjem til mim mor og far, hvor vi tog billeder.

Omkring 9 tog vi til skolen, hvor der blevet taget et tons af billeder. Efter det, var det endelig tid til bare at slå sig løs. De amerikanere er nu ikke helt dårlige når det kommer til at give den gas på dansegulvet, så der brugte vi de næste timer. Halvvejs gennem aftenen afslørede de prom konge og dronning samt prins og prinsesse. Fra senior klassen er en dreng og en pige valgt til konge og dronning, og fra junior klassen er også en dreng og pige valgt til prins og prinsesse. Hele skolen stemmer på hvem det skal være, og jeg blev prom prinsesse. Det var super fedt, og det bliver et godt minde at have!

1 kommentar:

  1. Hej!! Fed blog først og fremmest ;)

    Så... jeg har et par spørgsmål og er nysgerrig, mht dit år i USA. Så håber du bære over med mig og kunne tænke dig at fortælle mig om det.
    Jeg går selv med planer om at tage afsted på high school i USA i året 2013/2014, dog er det ikke sikkert eller noget endnu.
    Jeg er egentlig ikke så nervøs for alt det med værtsfamilie, for er overbevist om at man ender med en familie man kommer til at elske som sin egen, men jeg er lidt nervøs for skolen.
    Er bange for at jeg ikke ville få nogle venner, og bare ville ende med at være en loner hele året, hvilket jo nok ville ødelægge oplevelsen.
    Nå men jeg ville høre om du havde svært ved at få venner og sådan du ved, og hvad med niveauet i skolen, hvor højt var det i forhold til herhjemme?
    Kunne du tænke dig at beskrive hvordan en normal hverdag og en weekend så ud. Og hvordan din første skoled dag var? Vil du anbefale mig at tage afsted?
    Jeg håber du kan finde tid til lige at melde tilbage.

    Tusind tak

    Hilsen Sofie
    Ps. send mig en mail på softice_nielsen@live.dk

    SvarSlet