Pages

lørdag den 24. marts 2012

Alt muligt..

Så er det vist på tide at jeg får skrevet igen, siden at en hel masse er sket siden sidst.
Basketball har været en kanon sæson på både godt og ondt. Er glad for at det er ovre, eftersom at der var masser af drama på holdet, og en del piger ikke kom godt ud af det sammen. Vi klarede os dog stadig utrolig godt, og vi kvalificerede os til state. I state spiller man om, at være det bedste hold i hele Washington, og vi endte på en 2 plads, hvilket var en kæmpe oplevelse. Under state boede vi på et lækkert hotel i Spokane, og tre dage i træk tog vi til Spokane's kæmpe arena hvor vi spillede. Den første kamp vandt vi stort og jeg spille kun et par minutter til sidst. Den anden kamp vandt vi med kun 5 point, og jeg spillede godt 12 minutter. Den tredje og sidste kamp som var finalen, var noget fedt at spille! Det er en meget stor ting, eftersom at de går meget op i basketball herover, og der var tons af mennesker, der kom for at se os. Vi spillede kl 9 en lørdag aften, og det foregik stort set ligesom en dansk håndbold landskamp. Alt lyset var slukket, og mit hold og jeg, stillede os op på banen, sammen med det andet hold, vi sang national sangen, og alle vores navne blev råbt op. Amerikanerne kan stadig ikke sige mit navn, men de havde næsten lært det, da det blev råbt op i finalen. Jeg spillede omkring 10 minutter i den kamp, som vi så desværre tabte. Jeg er dog rigtig stolt af hvor langt vi nåede, og at jeg spillede i state, selvom det er mit første år med basketball.
I skolen er der ikke sket meget, bortset fra at jeg er blevet optaget i "National Honor Society Club". Man bliver overvejet til optagelse i klubben, hvis man har en af skolen højete gennemsnit. Jeg blev nomineret til at være medlem, og derefter stemte samtlige lærere på skolen, og jeg endte med nok point til at blive optaget. Den 16 april holder skolen en ceremoni, hvor jeg skal holde en tale, og takke en lærer der har haft ekstra stor indflydelse på, at jeg har klaret mig godt. Er stadig utrolig glad for at gå i skole, og tror aldrig jeg kunne blive træt af high school ;).
Det går stadig godt med Paula og Pat, som jeg elsker at bo ved, selvom det selvfølgelig er op og ned til tider. Deres datter T'sharra kom og besøgte os nogle dage, hvilket var utrolig sjovt, for vi havde endelig tid til at hænge ud sammen. Vi red heste, shoppede og besøgte vores bedsteforældre.
For 2 uger siden startede jeg på atletik, som har været utrolig hårdt. Troede at jeg ville være i udmærket form da jeg startede, men har aldrig arebejdet så hårdt før. Det er utrolig udmattende, og jeg kunne knapt gå den første uge, fordi jeg have brugt så mange muskler, som jeg normalt ikke bruger. Min far er træneren, og han formår at gøre det sjovt, selvom det ikke er hvad man ellers altid vil betegne det som. Mit første stævne er den 30 marts, og jeg regner med at skulle løbe 400 og 800 meter. Jeg er på skolens long distance team.
Valentines day i USA var rigtig sjovt og de går noget op i det de amerikanere ;). Ugen inden kunne man på skolen  købe en muffin for 1 dollar, og så få den leveret til hvem man nu ville. På Valentines day hjalp jeg med at dele dem ud, og fik selv 9 muffins. Ikke noget at sige til, at jeg har taget lidt på haha. Fik også små gaver fra nogle andre venner. Fik chokolade, en bamse og nogle kort.
Torsdag den 23 marts udkom filmen "The hunger games", og jeg har i løbet af mit år i USA læst hele serien. Har glædet mig til filmen i månedsvis, og var nu endelig inde og se den. Vi så midnats premieren, præcis ligesom vi gjorde da den første "breaking dawn" (twilight) kom ud. Det er utrolig hyggeligt at gå til midnats filmen, men knapt så hyggeligt dagen efter, når man skal i skole. Filem varede til klokken 3 og vi havde 2 timers kørsel hjem. Sidste gang vi gjorde det, sov jeg ikke, før jeg dagen efter tog i skole og til træning derefter, men denne gang blev jeg hjemme halvdelen af fredagen.
Vi har stadig noget sne, men kan begynde at mærske at foråret er på vej. Jeg er træt af sne, og gider det slet ikke længere. Vil i shorts og t-shirt, men det er vist alligevel lidt for tidligt.
Der er nu under 3 måneder til jeg skal hjem, og det er underligt at tænke på. Glæder mig til at se alle i Danmark, men kan ikke forholde mig til tanken om at skulle forlade mit amerikanske liv. Prøver ikke at tænke for meget over det, og istedet nyde resten af tiden.
Vil nu smutte, og tage ud og spise sammen med min mor og mormor. Er denne weekend i Idaho hvor vi besøger min mormor. Har rendt rundt i nattøj hele dagen, hvilket jeg ikke har gjort i en evighed. Har rigtig hygget mig med film, og kigget igennem alt min mormors makeup og smykker. (Hun sælger det).

Håber I alle har det godt! Vil prøve at skrive igen om 2 ugers tid, og skrive om min tur til Seattle i spring break og også min fødselsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar